ΜΑΘΗΤΕΣ

Bullying – quiz 

Το Bullying μπορεί να έχει ολέθριες συνέπειες στη ζωή ενός νέου ανθρώπου. Γνωρίζεις τί είναι ο εκφοβισμός και πώς μπορεί να επιδράσει στους ανθρώπους; Δοκίμασε τις γνώσεις σου με το κουίζ που ακολουθεί.

1.Τί είναι ο εκφοβισμός;
A. Να προκαλείς αυθαίρετα πόνο, φόβο ή αναστάτωση σε κάποιον
B. Μια ακίνδυνη "πλακίτσα" μεταξύ φίλων.
Γ. Το σκληρό παιχνίδι στο γήπεδο μεταξύ ποδοσφαιριστών.

2. Τί θεωρείται 'εκφοβισμός';
A. Χτυπήματα, κλωτσιές, τσιμπιές, σπρωξιές, τρικλοποδιές, μαλλιοτραβήγματα, κοροϊδίες, πειράγματα, παρατσούκλια, απειλές. 
B. Ο αποκλεισμός κάποιου από την παρέα, ο παρεμπόδιση να πάει όπου θέλει, να κάνει ό,τι θέλει, να φοράει ό,τι θέλει, να πιστεύει σε ό,τι θέλει, ή να είναι αυτός που θέλει. 
Γ. Όλα τα παραπάνω.

3. Ποια άτομα είναι ευάλωττα στον εκφοβισμό;
A. Κάποιος που θέλει να τραβάει την προσοχή πάνω του, όπως ο φωνακλάς ή ο κλόουν της τάξης. 
B. Κάποιος που φαίνεται να πληγώνεται εύκολα, όπως ένα άτομο μοναχικό, ένα άτομο που δείχνει ή συμπεριφέρεται διαφορετικά από τους άλλους ή που του λείπει η αυτοπεποίθηση. 
Γ. Κάποιος που τον ζηλεύουν εύκολα, όπως κάποιος που τα καταφέρνει πολύ καλά, κάποιος ελκυστικός ή με μεγάλη αυτοπεποίθηση.

4. Ποια από τα παρακάτω είναι σημάδια πως ένα παιδί υφίστατι εκφοβισμό;
A. Θλίψη, άγχος, το να βρίσκει κανείς δικαιολογίες για να μένει στο σπίτι, ανεξήγητες μελανιές, πτώση στις ακαδημαϊκές επιδόσεις, συχνές αδιαθεσίες ή κατάθλιψη. 
B. Περιέργεια, υπνηλία, αύξηση της μυϊκής μάζας, ηρεμία, βελτίωση των ακαδημαϊκών επιδόσεων. 
Γ. Οργή, επιθετικότητα, αυξημένο ενδιαφέρον για σωματική άσκηση, περισσότερη αυτοπεπεοίθηση. 

5. Αν ένα παιδί ή ένα νεαρό άτομο υφίσταται εκφοβισμό, σε ποιούς είναι το πιο πιθανό να το εξομολογηθεί;
A. Στη μαμά ή στον μπαμπά.
B. Στον δάσκαλο ή σε κάποιον ενήλικα που εμπιστεύεται.
Γ. Στον καλύτερο φίλο ή σε αδελφό/ή.

6. Μπορεί ένας γονιός να βοηθήσει κάποιο παιδί ή κάποιο νεαρό άτομο που υφίσταται εκφοβισμό; 
A. Όχι – αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να μάθεις να το αντιμετωπίζεις μόνος σου. 
B. Ναι – ο γονιός μπορεί να διδάξει αυτο-άμυνα, να ενημερώσει την αστυνομία, και να απειλείσει με ένδικα μέσα τον "δράστη" ή τους γονείς του. 
Γ. Ναι – ο γονιός μπορεί να βοηθήσει το παιδί του να διαχειριστεί την κατάσταση, να προσφέρει αγάπη και υποστήριξη και να μιλήσει στο σχολείο (ή σε αρμόδια αρχή) για το πρόβλημα του εκφοβισμού. 

7. Υπάρχει ένας 'τυπικός' δράστης;
A. Ναι – κάποιος που έχει ανάγκη να αισθάνεται σημαντικός και ότι ελέγχει την κατάσταση γιατί είναι δυστυχισμένος ή υφίσταται εκφοβισμό ο ίδιος. 
B. Ναι – κάποιος που έχει μια ψυχική νόσο ή μια ορμονική διαταραχή που τον κάνει να λειτουργεί αντικοινωνικά παρά τη θέλησή του. 
Γ. Ναι – κάποιος που μπηκε στην εφηβεία πριν από τους υπόλοιπους και θέλει να δείξει πως του οφείλουν σεβασμό. 

8. Οι δράστες εκφοβισμού υποφέρουν μακροπρόθεσμα; 
A. Όχι – έχουν τάση να καταλαμβάνουν αρχηγικές θέσεις στην πολιτική, στις επιχειρήσεις ή στη βιομηχανία. 
B. Ναι – έχουν τάση σε χαμηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις, φτωχές κοινωνικές δεξιότητες και φτωχές σχέσεις στην ενήλικη ζωή τους. 
Γ. Ίσως – το αν υποφέρουν ή όχι εξαρτάται από άλλους παράγοντες, όπως η δίαιτα, η άσκηση και τα χόμπυ.





Σωστές απαντήσεις:
1. Α                           5. Γ
2. Γ                           6. Γ
3. Β                           7. Α
4. Α                           8. Β

Το σκορ σου είναι:

Από 0 έως 2:
Ξέρεις ελάχιστα για τον εκφοβισμό. Το να μάθεις περισσότερα μπορεί να βοηθήσει εσένα, ένα αγαπημένο σου πρόσωπο ή κάποιον φίλο που μπορεί να είναι θύμα εκφοβισμού. 

Από 3 έως 5:
Γνωρίζεις κάποια πράγματα, αλλά ορισμένες από τις ιδέες σου δεν ήταν ακριβείς. Χρειάζεται να μάθεις περισσότερα για τον εκφοβισμό και τις συνέπιεές του και πώς μπορείς να κάνεις τη διαφορά.

Από 6 έως 8:
Συγχαρητήρια! Φαίνεται πως γνωρίζεις αρκετά πράγματα για τον εκφοβισμό κι αυτό ίσως σε βοηθήσει στη ζωή σου ή ίσως προσφέρεις υποστήριξη σε κάποιον άλλο.




Πρακτικές συμβουλές προς "θεατές" περιστατικών σχολικού εκφοβισμού


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.